Norjan kuninkaallinen perhe: Suuri ilouutinen
Prinsessa Ingrid Alexandra ja prinssi Sverre Magnus todistivat suurta tapahtumaa paikan päällä.
Norjan hovi lähetti kaksi nuorimman polven jäsentään kauas kotoa seuraamaan jalkapallon MM-kisoja.
Videolla kerrotaan Norjan hovin tilanteesta:
Varhain tiistaiaamuna (23.6.) Suomen aikaa hovin Instagram-tilillä julkaistiin poikkeuksellinen yhteiskuva, jossa prinsessa Ingrid Alexandra ja prinssi Sverre Magnus poseeraavat Met Life Stadiumilla Yhdysvalloissa.
New Jerseyssä jännitettiin tiistaina aamuyöstä – tai paikallista aikaa illalla – Norjan ja Senegalin välistä ottelua.
Kun selvisi, että Norja vei matsista voiton maalein 3–2, juhlisti hovi saavutusta kuvalla, jossa kuninkaalliset sisarukset poseeraavat maansa väreihin sonnustautuneena.
– JAAAAAA! hehkutetaan voittoriemua norjaksi julakisun kuvatekstissä.
– Prinsessa Ingrid Alexandra ja prinssi Sverre Magnus kannustivat yleisössä, kun Norja voitti Senegalin 3–2 jalkapallon MM-kisojen lohkovaiheessa, kerrotaan tilanteesta vielä astetta virallisemmin.
Julkaisuun on lisätty myös norjalaisten juhlintaa katsomossa sekä suurta onnea hehkuva kuva, jossa sisarukset halaavat toisiaan voittotunnelmissa.
Ingrid ja Sverre jatkavat Yhdysvaltain-vierailuaan tiistaina. Se og Hørin mukaan he lensivät maahan maanantaina.
Koko kansan riemua
Voitto Senegalia vastaan oli Norjalle joukkueineen tietenkin suuri saavutus, sillä Norja oli mukana kisoissa edellisen kerran 28 vuotta sitten.
Nyt mainetta on niittänyt eritoten keskushyökkääjä Erling Haaland, joka on taitojensa lisäksi kerännyt huomiota viikinkimäisen, 195-senttisen pituutensa ansioista.
Senegalia vastaan käydyssä ottelussa hän varmisti kaksi maalia, kun avausmaalin teki Marcus Pedersen.
Voitto Senegalia vastaan merkitsee sitä, että Norja nähdään myös 32 parhaan joukossa tai mahdollisesti jopa I-lohkon ykkössijalla.