Kruununprinsessa Mette-Maritin poika: Shokkipäätös

Kruununprinsessa Mette-Maritin poika: Shokkipäätös

Marius ei aio vääntää vangitsemisasiastaan.

Kruununprinsessa Mette-Maritin poika Marius Borg Høiby, 29, ei aio valittaa tuomiostaan. Asiasta kertoo Aftenposten.

Videolla Seiska oli seuraamassa Mariusin oikeudenkäynnin alkua Oslossa:

Mariusille luettiin maanantaina 15. kesäkuuta neljän vuoden vankeustuomio muun muassa kahdesta raiskauksesta, pahoinpitelyistä ja muista väkivaltarikoksista.

Marius on läpi alkuvuodesta käydyn oikeudenkäynnin pysynyt kannassaan, että on syytön valtaosaan syytteistä.

Oslon käräjäoikeuden antama tuomio oli kaikkiaan 127-sivuinen, ja Mariusin edustajat vahvistivat nopeasti aikovansa valittaa siitä.

Tuomion kuultuaan Marius pyysi kahteen otteeseen vapatusta tutkintavankeudesta. Hän toivoi saavansa olla kotonaan Skaugumissa siihen asti, että asiaa käsitellään jälleen oikeudessa, mutta Norjan käräjäoikeus hylkäsi pyynnön.

Ei valita

Nyt Marius on päättänyt olla valittamatta käräjäoikeuden vangitsemispäätöksestä, vaan hän odottaa vankilassa seuraavaa käsittelyaikaa.  Hän pysyy siis vangittuna vielä heinäkuun 13. päivään asti.

Käräjäoikeus vetoaa päätöksessään siihen, että Mariusin pelätään ottavan yhteyttä yhteen uhreistansa. Frogner-naisena tunnettu ex-kumppani on uhrin asemassa lukuisissa rikoksissa, kuten pahoinpitelyissä ja lähestymiskiellon rikkomisissa.

Lähestymiskielto on yhä voimassa, ja sitä on pidennetty useaan otteeseen.

Tuomioistuin kuitenkin toteaa, että tulevaisuudessa voidaan harkita vaihtoehtoja, kuten elektronista valvontapantaa lähestymiskiellon lisäksi.

Marius on ollut vangittuna helmikuusta lähtien.
Marius on ollut vangittuna helmikuusta lähtien.

Pitkään vankilassa

Marius on pysynyt tutkintavankeudessa helmikuun alusta, kun hänet pidätettiin vain päiviä ennen 3.2. alkanutta oikeudenkäyntiä.

Tuona aikana hän on käynyt kahteen otteeseen sairaalassa; ensin vankeuden alkupuolella, toisen kerran kesäkuun alussa, saatuaan kielteisen päätöksen vapautuspyyntöönsä.

Vapautumista hakiessaan Marius on vedonnut äitinsä Mette-Maritin terveystilaan. Kruununprinsessa on käynyt keuhkonsiirto-operaatiossa hänen keuhkofibroosinsa pahennuttua rajusti.