Yle: Linnea Leino avautuu ikävistä kokemuksistaan miehistä

Yle: Linnea Leino avautuu ikävistä kokemuksistaan miehistä

Näyttelijä Linnea Leino uhmaa pelkojaan.

Näyttelijä Linnea Leinon mukaan on luonnon helmassa liikkuminen erityisen ihanaa yksin.

Video: Linnea Leino ja Anssi Heikkilä bongattiin romanttisella illallisella Helsingissä.

Ylelle harrastuksestaan kertonut Linnea, 32, kertoi, ettei luonto häntä pelota, mutta välillä retkillä kaipaisi turvallista tuttua lähelle.

Noin kymmenen vuotta sitten vaeltamisen aloittanut Jussi-palkittu näyttelijä kertoi haastattelussa, että itsekseen oleminen ei tunnu metsässä samalla tavalla yksinäiseltä kuin kaupungissa.

Yksin olemisen hyviä puolia on Linneasta muun muassa se, että silloin saa tehdä juuri niin kuin itse päättää ja haluaa.

Tytöt tytöt tytöt -elokuvassa yhtä päärooleista näytellyt Linnea paljasti haastattelussa, että metsässä kohdatut miehet aiheuttavat kuitenkin toisinaan epämiellyttäviä tilanteita.

Limaiset miehet

Linnea kertoi Ylelle törmäävänsä metsässä mieluummin karhuun kuin mieheen.

– Yksikään karhu ei ole minua pelotellut, mutta sitten jotenkin ne limaiset miehet…

Näyttelijän tekemä rinnastus trendasi muutama vuosi sitten sosiaalisessa mediassa ja nousee aina välillä yhä pinnalle.

Forbes kutsui vuonna 2024 alkanutta karhu vai mies -keskustelua viraaliksi Tiktok-väittelyksi. Monet naiset kertoivat silloin kohtaavansa metsässä ennemmin ennalta-arvattavan villieläimen eli karhun kuin arvaamattoman miehen.

@screenshothq The question of being stuck in a forest with a man or a bear is circulating on TikTok right now and sparking some interesting conversation.... we know what our answer would be 🐻🌳 #manvsbear #tiktok #tiktoktrend #trending #challenge #streetinterview #voxpop ♬ Terror Music (Scary Song) - IMPERIUM RECORDS

Tuntemattomat miehet ovat Linnean mukaan useampaan otteeseen ihmetelleet hänelle ääneen, miten niin kaunis tyttö uskaltaa liikkua yksin metsässä.

Peloista huolimatta

Jännittävissä tilanteissa näyttelijä saattaa esimerkiksi laittaa ystävälle viestitse varmuuden vuoksi tiedon siitä, missä on. 

Erilaiset pelot eivät ole estänyt näyttelijää toteuttamasta intohimoaan.

– Olen aina pelännyt pimeää. On se vähän koomista, että vaellan yksin ja menen pimeään metsään yksin olemaan, Linnea kertoi Ylen haastattelussa. 

Harrastuksen tuoma ilo onneksi voittaa mahdolliset uhkakuvat. Linnea kannustaa muitakin kokeilemaan rohkeasti yksin luonnon helmaan lähtemistä ja neuvoo, ettei kannata keskittyä kauhuskenaarioihin. Parempi on ajatella, mitä kaikkea hienoa voisi vaeltaessa kokea.