Nyt se on tutkittu: Seiska on Suomen tavoittavin aikakausmedia!

Sekä Seiska että Katso menestyivät kansallisessa mediatutkimuksessa.
Nyt se on virallista! Uudet Kansallisen mediatutkimuksen eli KMT:n vuoden 2025 on julkaistu. Tutkimuksen mukaan Seiska ylsi Suomen tavoittavimmaksi aikakauslehdeksi 1 011 200 lukijan kokonaistavoittavuudellaan.
Myös Allerin mediaperheeseen kuuluva Katso saavuttaa hienosti yleisönsä: sen kokonaistavoittavuus on yli 400 000.
Kansallinen mediatutkimus on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus, jossa selvitetään sanoma- ja aikakausilehtien lukijämääriä.
Ainutlaatuista viihdesisältöä
– Seiskan menestyksen salaisuus on uniikki mediabrändi ja kiinnostava viihdeuutisointi, joka on merkityksellistä miljoonayleisölle joka viikko. Suurkiitos julkaisujemme parissa viihtyville lukijoille ja katsojille sekä timanttiselle sisältötiimillemme, vastaava päätoimittaja Jyrki Huotari kehuu.
Seiska on lisäksi ollut yli 10 vuoden ajan euromääräisesti myydyin aikakauslehti Lehtipisteen irtonumeromyynnissä.

Myös viimeisimmän mittausjakson eli kuluvan vuoden tammikuusta kesäkuuhun mitatun irtonumeromyynnin ykkönen oli aikakauslehdistä Seiska.
Katsokin kasvussa
Digissä ja printissä monipuolisia tv- ja elokuvasisältöjä tarjoileva Katso tavoittaa myös hienosti yleisönsä tuoreen mittauksen mukaan.
Katson kokonaisuustavoittavuus oli 409 600.

– Katso vastaa erinomaisesti kuluttajien tarpeisiin juuri nyt kun katsottavaa on enemmän kuin koskaan. Katso vinkkaa sen, mitä kanavien, elokuvateatterien ja suoratoistopalvelujen suosituimmista tarjonnasta pitää tietää.
– Lämmin kiitos Suomen pitkäikäisimmän tv-lehden lukijoille ja Katson digisisältöjen käyttäjille sekä tietysti asiantuntevalle toimituksellemme, joka osaa tuottaa hyödyllistä ja viihdyttävää sisältöä kaikille jakelualustoillemme, Jyrki Huotari kiittää.
KMT-tutkimukseen voit tutustua täällä.