Miss Helsinki -tuottaja Rosanna Kuljun yritys teki hyvän tuloksen - rahaa myös somenäkyvyydestä

Viihdealan yrittäjä ja somepersoona, Miss Helsinki-kilpailun omistaja Rosanna Kulju, 27, tekee yrityksellään hyvää tulosta. Viime joulukuun lopussa päättynyt tilikausi oli voitollinen ja yrityksen kassaan jäi osingonjakokelpoisia varoja.
Näin viettelevänä Rosanna poseerasi Seiskalle ennen vuoden 2015 Miss Helsinki -finaalia.

Yrityksen kotipaikka on Helsinki ja sen toimiala ohjelmapalvelut. RK-Promotions oy:n hallituksen puheenjohtajana toimii Rosanna itse. Yrityksen vastuuhenkilöihin lukeutuu Rosannan lisäksi osakeyhtiölain edellyttämä hallituksen varajäsen, mutta käytännössä yrityksen asiat ovat kokonaan Rosannan vastuulla.
Myyntiä viime tilikaudella, joka ulottui vuoden 2018 maaliskuusta joulukuun loppuun, kertyi 73 0038 euroa. Palkkoja ja palkkiota yritys maksoi vajat 27 500 euroa ja palkkojen sivukuluja noin 2600 euroa. Ostoja yritys RK-Promotions teki vajaan 17 000 euron arvosta.
Tulos verojen jälkeen on 4833,81 euroa. Liikevaihtoon nähden tulos on hyvä. Tilinpäätöksestä käy ilmi, että Rosanna on tehnyt päätöksen jättää tilikauden voitto yrityksen kassaan, osinkoa yritys ei tilikaudelta jaa.
Rosannan yritystoiminnan tuloista osa tulee sosiaalisen mediasta. Rosanna kertoo Seiskalle, että hänen suositut postauksensa käsittelevät hänen omaa elämäänsä.
Kaunotar ottaa sosiaalisen median liiketoiminnan vakavasti, ja on palkannut avukseen assistentin.
- En halua vaivata ystäviäni esimerkiksi kuvien oton suhteen ja käyttää yhteistä aikaamme siihen, että minusta räpsittäisiin kuvia.
Aivan mihin tahansa Rosanna ei kuitenkaan ole valmis liikevaihdon kasvattamisen nimissä.
Esimerkiksi ulkomaiset uhkapeliyhtiöt eivät kuulu Rosannan yhteistyökumppaneihin.
- En suostu tekemään yhteistyötä peliyhtiöiden kanssa.
Toisaalta Rosanna ymmärtää niitä somevaikuttajia, jotka valitsevat toisin, sillä peliyhtiöt maksavat näkyvyydestä hyvin.
Tämä johtuu osaltaan siitä, että Suomessa ulkomaisten peliyhtiöiden mainonta on lailla kielletty.
Vain valtiollinen Veikkaus saa mainostaa suomalaisissa medioissa pelejään.
- Veikkauksen kanssa kylläkin teen yhteistyötä, sillä koen sen vastuulliseksi ja he tekevät paljon hyväntekeväisyyttä, Rosanna päättää.
Rosanna estraadilla 2015
