IL: Lotta Hintsa oli valmiina lopettamaan – Sebastian Rejmanilta viileä kommentti
Äitiys on vaatinut Lotalta totuttelua.
Vuorikiipeilijä Lotta Hintsa, 37, sai esikoisensa tammikuussa 2026 yhdessä näyttelijä-muusikko aviomiehensä Sebastian Rejmanin, 48, kanssa.
Katso myös! Sebastian Rejman tykkää häiritä ihmisiä kuvauksissa:
Lotta kertoo Iltalehden tuoreessa haastattelussa äitiydessä olleen tähän asti hänelle paljon totuteltavaa, ja jaksamistakin on koeteltu uupumiseen asti.
"Ilmoitin Sebastianille että.."
Lotta kertoo olleensa toisinaan vauva-arjesta varsin väsynyt, ja ajatusten käyneen välillä varsin dramaattisiksi.
– Ilmoitin yksi päivä Sebastianille, että lopetan vuorikiipeilyn, poistun julkisuudesta ja lopetan somen tekemisen. Että lopetan kaiken, Lotta paljastaa.
Sebastianin reaktio ilmoitukseen oli tyynen viileä.
– Asia selvä. Perus meininkiä, Sebastian oli tokaissut.
Kyseinen heitto ei nimittäin ollut uutta Lotan suusta: hän kertoo käyvänsä saman ajatuksen läpi noin kerran vuodessa. Tällä kertaa uran lopettamisen ajattelu kesti kuitenkin tavanomaisen päivän sijaan viikon, ennen kuin Lotan jyrkkä visio muuttui jälleen myönteisemmäksi.
Uraa Lotta ei aio lopettaa, mutta yksi asia on kuitenkin hänen mukaansa selvää: hän ei halua enää tehdä urallaan mitään ulkoisesta painostuksesta.
Lastenhoitaja hakusessa!
Vuoden 2013 Miss Suomena tunnetuksi tullut Lotta tiedetään nykyisin kenties paremmin hänen urastaan vuorikiipeilijänä. Laji on kuitenkin jäänyt vähemmälle pienokaisen synnyttyä, sillä sitä ei voi tehdä vauva kainalossa imetystaukoja pitäen.
Jotta Lotta pystyisi lähteä jälleen säännöllisesti kiipeilemään, on perhe päättänyt hankkia itselleen apua lastenhoitoon.
– Meillä on haussa au pair, joka voisi lähteä ympäri vuoden kanssani reissuihin ja mahdollistaa minulle kiipeilyn. Veto vuorille on edelleen olemassa, Lotta paljastaa.