Suomalainen menestysresepti -kilpailijalle murska-arviot – pohtii luovuttamista

Suomalainen menestysresepti -kilpailijalle murska-arviot – pohtii luovuttamista
Suomalainen menestysresepti

Yksi kisaajista saa kuluttajilta huonoa palautetta.

Silpa Kinnunen kilpailee Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa tuotteenaan viljaton suolainen piirakka, josta löytyvät makuvaihtoehdot pinaatti-juusto, chorizo ja kana-paprika. Hän pääsi finaaliin kuluttajien hyvien arvioiden ansiosta.

15. tammikuuta MTV3:lla nähtävässä jaksossa on suuren kuluttajatutkimuksen aika, kun sadat suomalaiset saavat tuotteet etukäteen maistettavikseen ja antavat niistä arvionsa.

Silpa pohtii huolissaan, tapahtuiko piirakoiden pakastamisen aikana jotakin, sillä nyt ne maistuvat hänen omaankin suuhunsa liian suolaisilta.

Kuluttajilta saadun palautteen perusteella piiraissa todella on makuongelmia jokaisessa variantissa. Niissä on liikaa suolaa mutta ei niitä makuja, mitä piti. Kokonaisarvosanaksi muodostuu noin 4,5/5, mutta ostokiinnostus jää alhaiseksi.

Tuomareiden arviot eivät myöskään mairittele.

– Muistan, kun ensimmäisen kerran maistoin, niissä oli parempi rakenne, ja ne myös maistuivat siltä, miltä sä sanoit, että ne maistuu. Nyt näistä oli kadonnut maut. Kyllä sun pitää kaivaa se maku, mitä sä lupaat, Jukka Kurttila korostaa.

Silpa kehitti viljattoman tuotteen alun perin omiin tarpeisiinsa.
Silpa kehitti viljattoman tuotteen alun perin omiin tarpeisiinsa.

– Pelkäsin pahaa, mutta tuli vielä pahempaa. Onko suolaisuus jyrännyt ne kaikki perusmaut allensa? Silpa hätäilee.

Tilanne saa Silpan jopa kyseenalaistamaan, kannattaako koko tuotteen kanssa jatkaa kilpailussa.

– Kyllä mä haluaisin pysyä mukana, mutta sit mä toisaalta ajattelen samaan aikaan, että eihän ole myöskään järkeä lanseerata tuotetta, jolla ei ole kysyntää. On se mielestäni parempi tipauttaa se tuote pois tässä vaiheessa, kun se ei vielä ole markkinoilla.

Silpa saa kilpailijoista huonoimmat pisteet tehtävästä, mutta hän saa silti jatkaa kisassa. Tunnelmat ovat ristiriitaiset.

– Se on positiivista, että jatkossa ollaan, mutta itse asiassa tällä hetkellä mietin, että onko se hyvä vai huono. Jos ihmisillä ei ole kiinnostusta ostaa sitä tuotetta, niin mitä varten se siellä kauppojen hyllyillä sitten on?

Suomalainen menestysresepti MTV3:lla ja MTV Katsomossa keskiviikkoisin.